Votter med lappeteppemønster

Dette er det andre paret votter jeg har laget med dette mønsteret fra boken Selbuvotten. Det første så slik ut;

og ble strikket i babygarn, på pinne 2,5. Da passet de ifølge boken til en stor jente (jippi, da er jeg fortsatt ikke voksen, for de passet til meg).

Så, dette andre paret er til Kristoffer. Jeg brukte pinne nr 3 denne gangen, slik at de skulle passe til en mannehånd. Garnet jeg brukte var babysilk, et garn av 80% babyalpakka og 20% silke. De ble veldig myke og gode. Jeg brukte en annen mansjett fra boken, for å få litt foranding. Er jo ikke så veldig spennende å strikke fire like votter på rappen. Slik ble resultatet:

Jeg tror jeg liker den siste mansjetten best. Hva med deg?

6 kommentarer

Britt Alise

11.apr.2010 kl.20:59

fine de blei marit!!

Hobbyanette

11.apr.2010 kl.21:18

Så flink du er altså! Jeg har enda ikke våget meg ut på slikt strikkemønster :p Men begynner å få skikkelig lyst til å strikke meg ordentlige selbuvotter :p

Hege

12.apr.2010 kl.08:04

Hei Marit=)

du er så flink altså. Et skikklig forbilde for meg!

Jeg likte faktisk den første mansjetten best jeg, selv om begge parene er fantastiske!

Mary Therese

12.apr.2010 kl.18:47

De va så herlige å ta på dei! Kjempefine blei de o!

Marit

14.apr.2010 kl.19:43

Mary og Bitti: taaakk :D

Anette: Takk :) bare til å hive seg uti det. Det ser mer komplisert ut enn hva det egentlig er ;)

Hege: hege da, hehe, takk, men jeg er vel ikke akkurat noe forbilde :P men ta med det strikket ditt i morgen! :D

Hobbyanette

14.apr.2010 kl.19:51

Sv: Tusen takk! Det er jo alltid koselig å høre :) Ja, vi var på Lefdal, og det var ikke så ille dyrt faktisk... Men det er smart å innvestere litt, så du får en som kan knuse is :)

21, Trondheim

Jeg kommer egentlig fra Karmøy, men studerer ved NTNU. Jeg er glad i å bruke hendene, så her skriver jeg om det jeg lager. Ser du noe du liker, ta gjerne kontakt ved å sende en mail til maritshobbyer@hotmail.com, eller legg igjen en kommentar. Kjekt at du var innom bloggen min :)

Kategorier

Arkiv

Blogger jeg følger