Strikk

Super Mario!

Jeg har laget flere Super Mario-luer. Her er en grnn og en gul, som jeg laget til Malin og Kenneth. Da jeg var hjemme p Karmy i psken fikk jeg ogs se dem i bruk. Det er kjekt!

Vott med ankerbord

De siste vottene jeg har strikket fra Selbuvottboka heter "Vott med ankerbord". Jeg droppet ankerborden jeg, hehe. Disse ble gitt til mammaen til Kristoffer. Hun har lenge sagt at hun nsket seg noen votter, og n har hun endelig ftt de. Som dere kan se har ikke bloggingen vrt p topp i hst, fordi jeg har hatt s mye gjre at strikking rett og slett mtte nedprioriteres... Synd, men leit. Skal prve f laget litt flere ting dette semesteret :)

Vottene er strikket i minialpakka, p pinne nr 3.

Snakkes!

Trrfiskgenser i alfa

Denne genseren er ogs fra boken "Strikk i en fei", og her holder jammen boken det den lover. Det tok meg fire dager lage denne... Med andre ord, den lages p 1-2-3! I boken er det egentlig en vest, men jeg lagde armer p den, fordi, ehm... vet ikke, nettopp derfor.

Her er grunnen til at genseren ble hetende "trrfiskgenser". Haha, se p den borden da, ser jo ut som en haug med fisk henger og trker seg litt, mens de venter p at katten eller andre trrfiskspisere skal ta dem ned...

Den er som sagt strikket i alfa, og jeg brukte pinne nr 7. Brestykket er rundt, s den eneste monteringen som krevdes var sy igjen hullene under armene. Jeg felte dem ikke av, slik at jeg kunne maske dem sammen. Er ikke spesielt glad i klumper p teite plasser... Kan du ikke denne syteknikken, s lr deg den her.

Ha en fin uke!

Trekantsjal i babygarn

Ops, det er plutselig en mned siden jeg blogga sist... Jeg har hatt s masse gjre at jeg blablablabla, HEI! Ikke sov nr jeg syter om meg selv!

Uansett, siden sist er litt forskjellige saker ferdigproduset, og frste ting ut p den store verdensveven er et bltt sjal. Jada, jada, jeg snakker ikke snn. Det er bare det at jeg vknet tidlig og ikke snakket med noen enn, s jeg har s masse energi som vil ut, hehe. Sjalet er strikket i babygarn, p pinne 4. Den ene omgangen strikker man to sammen, vridd litt forskjellig etter hvilken side av midten man holder p p, s et kast, og neste omgang strikkes vanlig. Da blir sjalet seende ut slik:

Spennende nrbilde:

Neimen, se det, en picot-kant her ogs...

Forresten, se hva som mtte meg da jeg vknet:

(Poeng til den som gjetter hvilken salme jeg tenker p nr jeg ser dette bilde)

Gleder meg til det bli ordentlig skifre. Jeg har nemlig skaffet meg nytt skiutstyr p vintersportsmessa. S n kan jeg forhpentligvis g p ski uten f gnagsr.

Ha ein fin lrdag, n skal jeg p spinning for f ut litt energi :)

Oppskriften er forresten fra boken "Strikk i en fei".

Stor, ls hals

Jeg har laget meg en stor og god hals. Den er strikket i Nepal, et garn som bestr av 65% ull og 35% alpakka. Jeg brukte pinne 6, la opp 148 masker og strikket to rett og to vrang til den ble 35 cm lang.

I helga hadde jeg besk av Eli, det var veldig koselig :) P lrdag lagde vi Sushi. Nam!
Det var frste gang vi lagde det hjemme, men det ble ikke s verst :)

Er det forresten interesse for at jeg skal dele mer av mathobbyen min ogs?
Vi liker jo lage mat her i heimen, seee, bare si ifra om dere vil ha mer mat her :)

- Marit

Super Mario-luer

Vidar kom med et luenske, og jeg ble s gira at jeg gikk rett til garnbutikken og kjpte masse garn. Jeg har laget luer med mnsteret til Super Mario-soppen. Mnsteret tegnet jeg selv p rutepapir, og jeg brukte tjukke pinner og tjukt garn for f "drlig opplysning", er det 8 bit mon tro?

Kristoffer vant castingen og ble luemodellen min :)

Jeg har sett at noen har heklet silke fr, men da heklet en helt rd lue, og s hvite rundinger opp det igjen. Det er jo ogs en mte gjre det p, men... Jeg ville ikke gjre det snn, like kjekt prve meg fram selv :)

Om noen av dere vil ha er det bare til si i fra. Koster 200 kr :)

Mariusgenser med rundt brestykke

Denne genseren var hovedprosjektet mitt i sommer. Jeg m jo forberede meg p vinteren som kommer s altfor fort her... Jeg brukte alpakkaull og oppskrift fra Sandnes Garn. Den ble s myk og varm, kjempe deilig ha p :) Jeg er s fornyd med denne.

Det var ganske enkelt lage denne, og det beste av alt var at jeg slapp montering! hipp hipp :) Det var kun to sm hull under armene som mtte sys igjen til slutt, men de er jo bare blbr sammenlignet med dra fram symaskinen og alt det der.

Vott med stjerne og rose

Dette er mnster nr. 2 jeg prver meg p fra Selbuvotten. De er strikket i babygarn, mansjetten er strikket p pinne 2 og resten av votten p pinne 2,5. Fr den siste rosen droppet jeg en liten del av mnsteret, fordi vottene hadde blitt veldig lange med den delen, og fordi jeg ogs synes at den ikke passet helt inn. Jeg synes egentlig plasseringen av den var litt usymmetrisk.

Men strikker man selv, kan man jo gjre akkurat som man vil. Slik ble resultatet, og jeg er fornyd :)

Hvis du strikker, og ikke har skaffet deg denne Selbuvotten boka enda. Kjp den! Den er verdt hver krone :)
Ha en fin helg folkens!

Votter med lappeteppemnster

Dette er det andre paret votter jeg har laget med dette mnsteret fra boken Selbuvotten. Det frste s slik ut;

og ble strikket i babygarn, p pinne 2,5. Da passet de iflge boken til en stor jente (jippi, da er jeg fortsatt ikke voksen, for de passet til meg).

S, dette andre paret er til Kristoffer. Jeg brukte pinne nr 3 denne gangen, slik at de skulle passe til en mannehnd. Garnet jeg brukte var babysilk, et garn av 80% babyalpakka og 20% silke. De ble veldig myke og gode. Jeg brukte en annen mansjett fra boken, for f litt foranding. Er jo ikke s veldig spennende strikke fire like votter p rappen. Slik ble resultatet:

Jeg tror jeg liker den siste mansjetten best. Hva med deg?
Marit

Marit

22, Trondheim

Jeg kommer fra Karmy, og studerer ved NTNU. Jeg er glad i bruke hendene, s her skriver jeg om det jeg lager. Ser du noe du liker, ta gjerne kontakt ved sende en mail til maritshobbyer@hotmail.com, eller legg igjen en kommentar. Kjekt at du var innom bloggen min :)

Kategorier

Arkiv

Blogger jeg flger